NA معتادان گمنام شیراز

در وبلاگ دلگشا میتونید دانش وتجربه خودرابادیگران درمیان بگذارید

NA معتادان گمنام شیراز

در وبلاگ دلگشا میتونید دانش وتجربه خودرابادیگران درمیان بگذارید

اهمیت راهنما گرفتن در برنامه

باسلام
  • برای هر یک از ما هنگام ورود به انجمن خیلی مشکل بود که بتوانیم به دیگران اعتماد کنیم.
  • واین به خاطر این بود که وجود ما پر از نفرت وکینه وترس بود.
  • ولی پس از مدتی که در برنامه ماندیم متوجه میشویم که در اینجا میشود به دیگران اعتماد کرد.
  • اولین گام پس ورود به انجمن ودر خواست کمک انتخاب راهنماست ولی این نباید باعث شود که ما عجولانه تصمیم بگیریم.
  • ما میتوانیم برای انتخاب راهنما در جلسات به مشارکت افراد گوش دهیم وبعد از جلسات با دیکران صحبت کنیو از میان انها یک نفر را انتخاب کنیم.
  • چیزی که بسیار مهم است این است که ما بایدبه یک نفر اعتماد کنیم کسی که این راه را رفته باشد(بلد راه باشد).
  • احمقانه ترین راه این است که مافکر کنیم بدون راهنما میتوانیم این مسیر را طی کنیم.
  • برای انتخاب راهنما باید چند مورد را در نظر بگیریم .
  • کسی را که انتخاب میکنیم باید قدم هارا کار کرده باشد.
  • او باید توانسته باشد لااقل قسمتی از این قدمها را در زندگی خود بکار گرفته باشد.
  • او باید به اندازه کافی وقت داشته باشد.
  • نکته مهم دیگر اینکه بین راهنما ورهجو هیچگونه پولی برای کار کرد قدم رد وبدل نمیشوداین کار با اصول ماسازگار نیست .
  • راهنما نباید در مسائل خانوادگی ومالی رهجو دخالت کند.
  • اگر شما شما بعد از این توضیحات هنوز نتوانسته ایدبه کسی در این زمینه اعتماد کنید میتوانید یک نفر را بطور موقت انتخاب کنید تا وقتی که شخص مورد نظری راپیدا کردیدبا او مسیر را ادامه دهید.
  • درپایان از دوستانی که دراین مورد تجربه

اهمیت گرفتن شماره تلفن دیگران در جلسات

  • امروز می خواهم در مورد اهمیت گرفتن شماره تلفن در اوایل ورود به جلسه بنویسم.
  • این تجربه برای من به صورت زنده اتفاق افتادبه این صورت که وقتی من در جلسه تازه وارد بودم
  • با ناباوری به انجمن وارد شده بودم
  • به من پیشنهاد شدکه از دیگر اعضاء شماره تلفن بگیرم و با انها درار تباط باشم
  • ولی من چون دلیلی برای این کار نمیدیدم وهنوز نمی توانستم به دیگران اعتماد کنم نسبت به ای کار بی اعتنا بود ولی برای خالی نبودن عریظه فقط یک شماره گرفتم انهم با بی میلی
  • چون در اوایل  یعنی چند رور اول ورود به انجمن هنوز قدرت وسوسه در من زیاد بود ومن راه دیگری برای تسکین درد فیزیکی بلد نبودم به جز مصرف مواد .
  • بعد از چند روز جنگ نابرابر با احساسات وتمایلات من تسلیم شدم وبه خودم گفتم فقط یک مقدار کم مصرف میکنم وبع دنباله راه را در پیش میگیرم
  • چون هنوز مقداری مواد در خانه داشتم وهنوز نمی توانستم از ان دل بکنم هر روز بیشتر وسوسه می شدم  تا بلاخره تصمیم به مصرف گرفتم
  • در این بین به فکر شماره تلفنی که روز اول از یک هم درد گرفته بودم افتادم و به خود گفتم قبل از مصرف یک بار تماس میگیرم وبعد مصرف میکنم.
  • همینکه اولین تماس بر قرار شد ومن مشکل خودم را بیان کردم و صدای همدرد خودم را شنیدم احساس مصرف در من فروکش کرد و ان دوست بهبودی از من دعوت کرد که من به محل کار او بروم ومن هم همان کار را کردم وان روز را با ان دوست سپری کردم .
  • از ان روز به بعد از دوستان دیگر هم شماره گرفتم وهرموقع  که وسوسه میشدم با یکی از انها  تماس میگرفتم تا این که دیگر راه مقابله با وسوسه را یاد گرفتم .
  • در حال حاظر بعد از گذشت ۲سال ۶ ماه و۷ روز وقطی به ان روز نگاه می کنم میبینم که چطور یک تماس تلفنی ساده مسیر زندگی مرا تقییر داد.
  • امید وارم این تجربه بتواند به شما کمک کند .

مفهوم و درک دعای آرامش

مفهوم و درک دعای آرامش
 به عقیده دوستان معنای دعای آرامش درخواست تمیز بین درست و غلط است و طریقه صحیح زندگی کردن زیرا در گذشته اکثر ما با تکیه بر اراده عصیانگر خود غالباً اصرار در انجام کارهایی داشتیم که نمی بایست انجام می شد و اگر زورمان می رسید آن کارها را انجام می دادیم که نتیجه خوب از کار در نمی آمد و ما همواره از این قضیه مأیوس، غمگین و زخم خورده بودیم. در بسیاری از اوقات دیگر بدلیل ترس از عواقب احتمالی جرأت انجام کارهای مهمی را که باید انجام می دادیم نداشتیم، شاید غنی ترین بخش این دعا قسمت سوم باشد که ما ازخداوند بینشی را درخواست می کنیم که در پاراگراف فوق به آن اشاره شده است. بدینگونه که هم در روال زندگی کسل کننده قبلی تغییر ایجاد می کنیم و هم از جنگیدن بیهوده دست برمی داریم اگر با خود صادق باشیم می بینیم که انجام همین دو عامل زندگی ما را متحول می سازد ..

خداوندا

آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمیتوانم تغییر دهم    : پذیرش -  فروتنی

شهامتی تا تغییر دهم آنچه را که میتوانم                          : تمایل و صداقت

و دانشی که تفاوت این دو را بدانم                                   :  روشن بینی

که اگر 5 اصل پذیرش و فروتنی و تمایل و صداقت و روشن بینی را درک کنیم قدمها را خوب و استوار برداشتیم  ..

دعای آرامش دارای سه قسمت است که کل برنامه معتادان گمنام در دعای آرامش نهفته است .1 در دوران اعتیاد در جایگاهی بودیم که تصور می کردیم وسعی در تغییر دادن دیگران را داشتیم ولی با آشنا شدن با برنامه درک کردیم که هیچ چیز را نتوانسته ایم تغییر دهیم .2 شهامت از درون سرچشمه می گیرد شهامت یعنی آنچه را که می توانم.همه چیز از نوع نگرش و دیدگاه مااست باطرز تفکر ودیدگاهای ما تغییر کند  .بخاطر اینکه نواقص در وجود ما است سعی می کنیم که انتخابمان مثبت باشد ما با تغییر خود زمینه را برای تغییر دیگران فراهم می کنیم وبا پیدا کردن شهامت نگاهی به درون خود می کنیم که در قدم چهارم این اتفاق می افتد.3 دانش قسمت سوم زمینه را برای فروتنی وقابلیت این را پیدا می کنیم که روشن بینی پیدا کنیم وبا کارکردن قدمهای دوازده گانه وسنتهای دوازده گانه خداوند آن دانش را به ما هدیه می کند..

آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است........ با دوستان مروت با دشمنان مدارا